Rebecka

En grå tisdag

Vardag Permalink0
Har ett sånt där dåligt humör, alldeles för ofta sista tiden. När det känns som allt går emot mig, små saker som stora och jag är frånstötande & otrevlig mot de i min närhet. Idag är verkligen en sån dag.
 
Finns det någonting jag avskyr så är det folks handlingar. Och ord. När det inte är som de lovat. Lögner & när människor inte kan stå för vad de säger har förstört flera, väldigt nära relationer för mig. Tyvärr, men ingen förlust för mig känner jag. Tills idag. Kvittar om det är en "liten lögn", för mig finns det dock ingenting som heter så, men man ska ändå ha mage nog att säga sanningen till en bästa vän, partner eller brorsdotter.. När folk ljuger mig rakt upp i ansiktet, och sedan fortsätter med det gör att all min tillit försvinner. Totalt!
Jag är inte guds bästa barn själv, men får jag höra någonting, som någon sagt om mig eller till mig. Frågar jag alltid, gärna på en gång. Jag älskar skvaller (hehe) men "skvallrar" aldrig vidare innan jag vet om det är sant eller jag har pratat med personen själv. Med det skrivet känns det konstigt nog lite bättre haha. Har pratat av mig med vänner hela dagen, men att skriva av sig, till sig själv, funkade nog allra bäst.
Nu ska jag ut på en promenad i denna snöstorm med förhoppningen om att skorna inte läcker in allt för fort. Kanske en rolig podd också?
 
 Puss & Kram!
 
 
 
Till top