Rebecka

Los Angeles

Resa Permalink0
 
På resande fot i 24h. Aldrig haft en så lång flygtur, ever. Stjärten och benen var heeelt möra när vi äntligen var framme haha. Längtade mest efter att få duscha och ta av mig det äckliga sminket (som jag jobbat med hela dagen också!!!) som fortfarande var kvar efter ca 36h(!!!!!) Fräsch tjej, inte. 
 
 
Första riktiga dagen i LA. Vi startade med en brunch på Cheesecake Factory. Detta var också Annas födelsedag! Goda drinkar och sååå goda cheesecakes hehe. Hade så svårt att bestämma vilken jag ville ha, men det blev tillslut en med oreo, kanske inte så otippat ändå hehe. Tror det hete Haymarket där vi var? Där shoppade jag upp resterande veckas fickpengar haha. Alltså det som fanns i mitt huvud var "unna dig själv, Rebecka" och "Det är inte ofta man är i LA". Inte så smart nu i efterhand kanske haha. 
 
 
Vi firade ju Halloween i Hollywood också, det var så jäkla kul! Jag hittade tillslut en kostym där jag inte sprang runt naken. Folk sprang påriktigt runt halvnakna öööööverallt. Trodde USA skulle vara sjukt scary, men icke haha.
 
 
På söndagen åkte vi en brunchkryssing. Halvdassiga & bakis åkte vi ut till hamnen där vi möttes av massa sälar(!???!) Trodde de bara fanns på typ Nordpolen men så var det ju inte haha. Kryssningen var över förväntan. Så fort man hade tagit någon enstaka klunk ur glaset bara så var de där på engång för att fylla upp till kanten, det är sånna bartenders jag tycker om hehe. Att det var buffe gjorde mig ju ingenting heller ;)
 
 
Nästsista dagen i LA hyrde vi bil, vilket var det bästa vi kunde gjort! Vilken frihet & att åka på roadtrip efter kusten via Santa Monica till Malibu är sånt man, eller iallafall jag, drömt om sedan man var hur liten som helst. Hade ett sånt jäkla glädjerus i hela kroppen och allt var så perfekt! Vi startade dagen med mat på piren i Malibu innan vi åkte runt i Malibu Hills och OJ vilka hus! Vi åkte vidare till Hollywood Hills och avslutade med middag vid piren i Santa Monica. 
Den natten vaknade jag runt 3 och klämde i mig en chipspåse (som varje natt när jag inte kunde sova) och väckte sedan de andra för att åka till ett fint utkiksställe i närheten av där vi bodde. Därifrån, högst upp på toppen såg vi hela LA vid nattetid. WOW. Försökte ta en bild med mobilen men la ner telefonen lika snabbt. 
 
 
Frukosten sista dagen i LA blev alldeles för många munkar från Randys och vi avslutade sista kvällen på Fatburger där jag åt en fatburger med extra cheese och fatfries. Behöver jag berätta hur jag mådde efteråt haha? Aldrig någonsin längtat hem efter spaghetti & köttfärssås så mycket alltså, hade tillochmed en längtan efter att träna. Den känslan försvann konstigt nog när jag väl kom hem haha ;)
 
TACK LA för denna gång, nästa gång jag ska till USA hoppar jag nog över dig. Jag är klar med dig nu ;)
 
Till top