Rebecka

Tredje advent

Måns Permalink0
Klockan är 07 & jag har precis kommit in efter att ha letat efter min Måns som rymde igårmorse. I snart 24 h har han varit borta & jag har så ont i mitt hjärta & en konstant klump i min mage. Jag har aldrig varit såhär ledsen, någonsin. Jag vet ju att han finns, någonstans. Men vi har letat ööööverallt flera gånger. Jag blir så sorgsen bara jag tänker på hur rädd, skärrad & ensam han borde vara. Mina ögon är så svullna eftersom jag gråtit konstant sen igårmorse. 
Jag har fått ringa & gråta av mig hos föräldrar & vänner som lugnat mig & hjälpt mig så mycket. Det är så många som hört av sig & visat omtanke som ska hålla lite extra koll eller ta en extra promenad runt omkring, både till fots & bil, vilket gör mig så varm i hjärtat. Det lugnar ner den kaos-Rebecka jag är nu, litegrann iallfall. 
 
Tredje advent, skulle ha bakat pepparkakor hos mamma idag som vi brukar göra varje år. Men orkar inte. Orkar & vill ingenting. För att rensa hjärnan igår från allt hemskt som händer runt omring både mig  & Patric just nu så hämtade vi hem våran julgran & klädde den. Den vart fin men samtidigt så har Måns flera paket under granen både här & hos mamma vilket gör att jag inte kan uppskatta den som jag brukar göra heller. Luddigt inlägg men känner mig luddig just nu. Och ledsen framförallt. 
 
Ska iväg & jobba några timmar nu. Ha en fin tredje advent allihopa! ♥
 
 
 
 
 
 
Till top